Képzeld el, körbefuttatod a szemed több száz terméken a boltban és meglátsz egy színes állványt vagy egy a polc síkjából kiugró információs lapot. Odalépsz és megnézed közelebbről, ha pedig meggyőzött a termék és látottak, akkor már le is vetted a polcról. Pedig mielőtt beléptél még nem is tudtad, hogy meg fogod venni... Ezt hívjuk impulzusvásárlásnak, amellyel sikeresen növelhető a vásárlás értéke.Ez pedig minden kereskedőnek jól jön, hiszen egy display vagy wobbler segítségével máris több terméket adott el.
A Nick’s számos POS eszközt kínál kiskereskedők számára, amellyel létrejöhetnek ezek az impulzusvásárlások vagy erősíthetőek a márka iránti bizalom és átláthatóság a vásárló fejében.
Mit jelent A POS És POP rövidítés?
Az előbbi jelenetben leírtak elég szemléletesen kifejezik a POS illetve POP marketing eszközeit. A POS a Point of Sale angol kifejezés rövidítése. Magyarul értékesítési pont, eladáshelyi reklámeszközök, eladáshelyi reklámozás az elterjedt fordítás. A POP pedig a Point of Purchase rövidítése. Jelentése: vásárlási pont, vásárláshelyi reklám. Mindegy melyiket használjuk.
Az értékesítési pont (POS) vagy a vásárlás pontja (POP) az az idő és hely, ahol a kiskereskedelmi tranzakció befejeződik. Ez általában az a hely, ahol az ügyfél fizet a kereskedőnek áruért cserébe vagy egy szolgáltatás nyújtása után.
Mivel az eladáshelyi reklámozás során történik a termék vagy szolgáltatás bemutatása és felkínálása, így a reklámeszköz épp ott fejti ki hatását, ahol maga a termék is található.
Márka erősítés
Szót kell ejtsünk a márka iránti bizalom erősítéséről is, amelyben segítenek ezek az eszközök.
Egy jól látható helyen elhelyezett display máris felhívja magára a figyelmet, a fogyasztó, ha már korábban találkozott a márkával akár korábbi vásárlása során vagy akár látta egy reklámban, akkor azonnal fel fogja ismerni. Azonnal oda tud lépni, nem kell keresgélnie a sorok között, ha célzottan emiatt érkezett vagy szívesen megnézegeti azokat a termékeket, amiket esetleg csak online látott eddig.
Minél többet találkozik a márkával mind offline és online annál nagyobb a valószínűsége, hogy ki fogja próbálni és ha beválik, akár rendszeres vásárló is lehet.
Display
Az áruházakban általában a sorok végén vagy a pénztár mellett helyezkedik el, és már messziről láthatjuk a színes és feltűnő nagy márkajelzéssel ellátott állványt, amibe szinte akaratlanul is beleütközünk. A display eladáshelyi reklámhordozónak tekinthető. Úgy mutatja be a terméket, hogy közben kiemeli a márkát.
Webáruházunkban számos display fajta közül lehet válogatni:
- egy soros, amelyben 4 karton csoki fér el
- dupla soros, amelyben 8 karton csoki fér el
- hexagon, ebben legalább 10 karton csoki fér el, kínáló nélkül, ömlesztve. Kassza közelében, sorban állás közben kiváló választás lehet!
- speciális, táblás csokikhoz készült display az ambiciózus kereskedőknek
Wobbler vagy polcbelógó
Ha nincs hely elég helyünk egy display kihelyezéshez, a polcbelógó egy kiváló helyettesítő eszköz. További előnye, hogy nem kell összeszerelni, csupán fel kell ragasztani az öntapadós szárat a polc szélére. Nálunk a Nick’s termékekhez strapabíró fém szárral rendelkező wobblereket lehet rendelni, többféle mintával. A polc síkjából kilógva hívja fel sikeresen a vásárló figyelmét.